חדשות

"כלכליסט": תעריפי הניתוחים הפרטיים ב"הדסה" גבוהים ביחס למרכז

ועד הרופאים של בית החולים מסר בתגובה כי התקבולים מהניתוחים, לעומת זאת, קטנים מאלה המקובלים בביתה"ח הפרטיים במרכז

ניתוח קיסרי (צילום: אילוסטרציה)
ניתוח קיסרי (צילום: אילוסטרציה)

העיתון "כלכליסט" דיווח אתמול (יום א'), כי תעריפי הניתוחים הפרטיים בהדסה (במסגרת השר"פ) גבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים אותם גובים בתי חולים פרטיים אחרים.

על-פי הדיווח, עבור ניתוח קטרקט יקבל רופא בהדסה בממוצע 5,948 שקל לעומת 1,503 שקל בממוצע על ניתוח זהה ב"אסותא" או ב"הרצליה מדיקל סנטר". המחיר הממוצע בהדסה לניתוח ראש עם פתיחת גולגולת עומד על 31,564 שקל לעומת 12,670 שקל בבתי החולים הפרטיים במרכז הארץ. עבור צנתור מוחי במקרה של מפרצת, שכר המנתח בהדסה הוא 29,571 שקל, עבור כריתה שלמה של הקיבה 25,141 שקל ועבור ניתוח לב פתוח 24,760 שקל.

בבדיקה השוואתית שביצע העיתון הוברר, כי ביותר מ־30 פרוצדורות שר"פ, עלות הרופא בהדסה היתה גבוהה מאשר בבתי חולים פרטיים במרכז הארץ, בשיעור שנע בין 111% (ניתוח תיקון פזילה) ל־1,082% (הוצאת גוש).

אחת הסיבות למחירים הגבוהים יחסית של הדסה, נמסר בדיווח, היא העובדה שבאזור ירושלים מבחר השירותים הפרטיים קטן יותר מאשר באזור המרכז וכן שבהדסה הרופאים מאוגדים, בניגוד לרופאים הפרטיים במרכז הארץ העובדים כל אחד בנפרד מול חברת הביטוח או קופת החולים.

בשנה שעברה השר"פ בהדסה הכניס לרופאים כ-250 מיליון שקל, מהם כ-40 מיליון עברו לקופת בית החולים. בעקבות הקפאת ההליכים בהדסה צומצמה פעילות השר"פ.

"כלכליסט" מדווח עוד כי בישיבת הדירקטוריון של הדסה שנערכה בשבוע שעבר הוצגו נתונים המעידים על כך שעדיין, כמעט חצי שנה אחרי שנחתם הסכם ההבראה, כ־28% מפעילות הניתוחים בשעות הבוקר הם של השר"פ. בשנה שעברה, כאשר לא הוטל איסור על פעילות שר"פ בשעות הבוקר בהדסה, שיעור הניתוחים הללו עמד על 32%.

הדסה מסבירה את הנתון הזה בכך שמדובר בהחרגות מאושרות שבהן יש לבצע ניתוח בשעות הבוקר כיוון שמדובר בעיקר בילדים קטנים הנדרשים לצום לפני הניתוח, בקשישים או בניתוחים ארוכים כשיש חשש לסיבוכים ולשימוש בהרבה מנות דם (מעל 4) – מה שמצדיק את הביצוע בשעות הבוקר. על-פי העיתון, עומד מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור ארנון אפק לפרסם בקרוב חוזר המגדיר את ההחרגות המותרות.

מהדסה נמסר לעיתון, כי “נושא תעריפי השר”פ נמצא במשא ומתן מול קופות החולים”. ועד רופאי הדסה טוען כי לא התאפשר לו לקבל נתונים של כל הפרוצדורות אבל לגבי חלק מהן הם מראים שהתשלום ברוטו המשולם על ידי הקופה לרופא בהדסה קטן מזה שהיא משלמת באסותא. לדוגמא: על החלפת מפרק, הסכום שמשלמת קופת החולים לרופא לאחר ההנחות משולם לרופא בהדסה כ-2,000 שקל פחות מאשר באסותא. "הסכמי השר"פ בהדסה אחידים לכלל הרופאים, בניגוד להסכמים הנעשים בבתי החולים הפרטיים", מסר הוועד.

לדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה פרטית,  ניתוחים פרטיים,  המרכז הרפואי "הדסה",  הרצליה מדיקל סנטר,  אסותא
תגובות