חדשות

וירולוגית מ"הדסה" וחוקר זיקנה הם בין הזוכים בפרס לנדאו לשנת 2014

הפרס הוא על-שם מייסד מפעל הפיס, ועומד על 100 אלף שקל לכל אחד מתריסר האישים בתחומי המחקר והאמנויות שנבחרו

פרופסור דנה וולף, רופאה בכירה מהיחידה לווירולוגיה במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים,  ופרופסור האוורד ליטווין, מהמרכז לחקר הזיקנה באוניברסיטה העברית, נבחרו בין 12 חתני וכלות "פרס לנדאו" של מפעל הפיס לשנת 2014 . זו השנה ה-13 שהפרס מוענק בתחומי המדעים, המחקר והאומנויות. כל אחד מהזוכים בו יקבל 100 אלף שקל.

פרופ' דנה וולף (צילום: יח"צ)

פרופ' דנה וולף (צילום: יח"צ)

פרופסור וולף היא מומחית למחלות זיהומיות ומיקרוביולוגיה קלינית. חבר השופטים שהחליט להעניק לה את הפרס ציין, כי מחקריה בתחום הוירולוגיה עוסקים הן במחקר המדעי-הבסיסי והן במחקר הקליני. "היא שילבה בהצלחה רבה בין שני התחומים ועבודתה מהווה דוגמא מצוינת למחקר תרגומי שבו ההתקדמות במדע הבסיסי מתורגמת ישירות לשיפור הטיפול הקליני", הדגיש חבר השופטים בהחלטתו.

"עבודתה של פרופסור וולף מוכרת ומוערכת בקהילה המדעית העולמית", נכתב, "מחקריה העיקריים התמקדו בהיבטים שונים הקשורים להדבקה של בני אדם בנגיף הציטו מגלו, הגורם לבעיות קשות עד מוות אצל אנשים עם מערכת חיסונית חלשה והוא אף גורם למומים מולדים".

פרופ' האוורד ליטווין (צילום: ברונו שרביט)

פרופ' האוורד ליטווין (צילום: ברונו שרביט)

על ההחלטה לעניק את הפרס לפרופסור ליטווין ציין חבר השופטים, כי הוא היוזם והמוביל של מחקר SHARE בתחום הזיקנה - שהינו מחקר אורך רב-היקפי ורב תחומי, הנחשב למחקר החשוב ביותר שנערך בקנה מידה בינלאומי בתחום הזה. "השתתפותה של מדינה ישראל במחקר SHARE היא בזכות פרופסור ליטווין, והוא מזין מדענים ומדעים בתחומים רבים ומגוונים - לרבות מדעי הבריאות והרפואה וגם כלכלה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ממשל, מדעי המדינה ואחרים", נכתב בנימוקים לפרס.

מחקריו של פרופסור ליטווין מתייחסים לרב-ממדיות של חיי האדם הזקן על היבטיו השונים – רפואיים, בריאותיים, פסיכולוגים, פיזיים, חברתיים וכלכליים. כמו כן, עוסקים מחקריו במערכות התמיכה לזקן וביחסי הגומלין ביניהן.

שאר חתני וכלות הפרס לשנה הנוכחית באים מתחומי התיאטרון, הקולנוע, הטלוויזיה, המוסיקה, הוידיאו-ארט, השירה, חקר הלשון העברית, החקלאות, הכימיה והנדסת החומרים והפיסיקה.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור דנה וולף,  המרכז לחקר הזיקנה,  מיקרוביולוגיה קלינית,  פרס לנדאו,  המרכז הרפואי "הדסה",  וירולוגיה,  פרופסור האוורד ליטווין,  האוניברסיטה העברית
תגובות