מינויים

מונתה מנהלת חדשה למערך השד במרכז הרפואי הדסה

פרופ' תניר אלוייס, כירורגית שד בכירה, מונתה למנהלת מערך השד במרכז הרפואי הדסה בירושלים. החזון שלה: להקים מערך שד כוללני שייתן מענה מקיף לנשים עם סרטן השד

פרופ' תניר אלוייס, מנהלת מערך השד ב"הדסה". צילום: דוברות בית החולים

פרופ' תניר אלוייס מונתה למנהלת מערך השד במרכז הרפואי הדסה בירושלים. פרופ' אלוייס היא בוגרת בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה.

"סיימתי את לימודי הרפואה ב-1991 ואחרי שנת הסטאז', אותה עשיתי ב'הדסה', בחרתי להתמחות בכירורגיה כללית. באותן שנים זו היתה החלטה לא שגרתית לנשים, אבל צוות המחלקה הכירורגית בהדסה הר הצופים, בראשותו של פרופ' ברטי פרוינד, לימדו אותי רבות וממש וגידלו אותי לתוך המקצוע עם הרבה פרגון ותמיכה".

ב-1997 נסעה לתת התמחות בת שנתיים בכירורגיה אונקולוגית במכון הבריאות הלאומי בארה"ב - National Institutes of Health, והמשיכה לתת התמחות נוספת בכירורגיית שד, ב-Washington Hospital Center ב-Washington DC. "אחרי התמחות בכירורגיה כללית ותת התמחות בכירורגיה אונקולוגית, בחרתי להתמקצע בתחום של כירורגיית שד. זהו תחום דינמי, מתפתח ומרתק, שעובר שינויים כל הזמן, וידעתי שזה המקום הכי נכון בשבילי," מסבירה.

עם שובה לארץ ב-2001, עבדה פרופ' אלוייס ככירורגית שד בכירה בבתי החולים של "הדסה". ב-2009 עברה לנהל את מרכז שד בבית החולים קפלן ברחובות, שם עבדה עד לאחרונה.

פרופ' אלוייס פרסמה כ-50 מאמרים רפואיים בכתבי עת מובילים בעולם שכללו מחקרים קליניים בתחומים כירורגיה של השד – "סימון של קשריות לימפה נגועות בחולות לפני טיפולים" ו"הערכה תוך ניתוחית של שוליים אחרי כריתת שד חלקית במטרה להפחית ניתוחים חוזרים". פרופ' אלוייס שיתפה פעולה במחקרים רבים במדע בסיסי עם חוקרים מהפקולטה לרפואה, מכון וייצמן ועוד.

היא פרופ' חבר קליני לכירורגיה בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ויו"ר החוג הכירורגי של הפקולטה; חברה בוועדת ההוראה ובוועדת הקבלה של הפקולטה לרפואה ויו"ר הבורד הכירורגי של ועדת הבחינות העליונה בהסתדרות הרפואית.

בעבר כיהנה כיו"ר החברה הישראלית למחלות שד והיא חברה באיגודים ארציים ובינלאומיים, ביניהם: חברה מייסדת בחברה הבינלאומית להערכת סיכון וטיפול בסרטן השד – International Society for Breast Cancer Risk Assessment & Management וחברה בפורום הבינלאומיOncoplastic Breast Cancer Consortium. היא משמשת גם כסוקרת בעיתונים מדעיים, ומרצה בכנסים רפואיים בארץ ובעולם.

פרופ' אלוייס גרה היום במבשרת ציון, נשואה לשלמה רז ואמא של אורי ואדר. "ל'הדסה' חזרתי לאחרונה עם חזון להיות שותפה להקמה של מערך שד כוללני על מנת לתת מענה מקיף לנשים עם סרטן השד. אנחנו נמצאים בתהליך של הקמת מערך רב תחומי, בשיתוף עם היחידה לאונקולוגיה של השד, בניהולה של ד"ר שני פאלוך-שמעון והיחידה לדימות השד, בניהולה של ד"ר תמר סלע".

נושאים קשורים:  פרופ' תניר אלוייס,  מינוי,  כירורגיית שד,  חדשות,  ד"ר שני פאלוך-שמעון,  ד"ר תמר סלע,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
22.01.2021, 09:43

ברכות על המינוי. זכורה לי היטב כסטודנט בכירורגית הדסה הר הצופים - מתמחה צעירה מקצועית ואנושית. אביה, לימד פזיולוגיה של מערכות דורות רבים בהדסה. בהצלחה! בהזדמנות זו תנחומים למשפחת ברטי פרוינד שהיה מורה של רבים מאיתנו בהר הצופים, גרם לרבים לאהוב את הכירורגיה והלך השבוע לעולמו, מוקדם מדי.

22.01.2021, 11:17

תניר היקרה, מצדיע לך!
משוכנע שתצליחי בגדול.
עוד אחת מהסיירת של פרופ' פרוינד ז"ל...

22.01.2021, 12:07

בהצלחה תניר!
זכורה כמצטיינת סדרתית עוד מהסטאג'. בתו של מורי פרופ' אלוויס מקיברנטיקה בפיזיולוגיה בבית ספר לרפואה והדסה הזכור לטוב.

אנונימי/ת
22.01.2021, 17:22

מעולה. בהצלחה

מינוי ראוי ביותר . הצליחי בתפקידך

אנונימי/ת
23.01.2021, 15:40

חשוב שתזכור גם את המטופלות ולא רק את המערכת.

23.01.2021, 16:43

בהצלחה בתפקידך החדש .