חדשות

טיפול חדשני בדליות ברגליים ללא ניתוח ב"שערי צדק"

המדובר בטיפול בשם Venaseal, במהלכו דבק ביולוגי מוחדר לווריד הספנה באמצעות צנתור, ואוטם את ראש הווריד; הטיפול מכוסה בשלב זה על ידי ביטוחים פרטיים בלבד

ד"ר אדם פרקש (צילום: "שערי צדק")

המרכז הרפואי "שערי צדק" הודיע כי החל להציע טיפול חדשני בדליות ברגליים, ללא ניתוח, בזמן קצר וללא צורך בגרב אלסטית.

ד"ר אדם פרקש, רופא בכיר במכון האנגיוגרפיה ומנהל מרפאת מומים וסקולריים בבית החולים, מסר כי הטיפול החדשני, ששמו Venaseal,  מתבצע באמצעות דבק ביולוגי, המוחדר לווריד הספנה באמצעות צנתור שאוטם את ראש הווריד. הפעולה נמשכת כחצי שעה. המטופל משתחרר לביתו בו ביום, ללא הגבלות וללא צורך בגרב אלסטית כפי שנדרש בעבר.

בעוד שניתוח לייזר וגלי רדיו מכוסה על ידי הביטוחים המשלימים, ה- venaseal מכוסה בשלב זה רק על ידי הביטוחים הפרטיים.

דליות – ורידים בולטים על פני העור ברגליים - היא תופעה שכיחה שיש לה אמנם היבט אסתטי אך חשוב יותר - היבט רפואי. הדליות נוצרים כתוצאה מאי ספיקה ורידית, מחלה הנגרמת מכשל בשסתומים החד כיוניים של הוריד הראשי (ספנה) הגורם לזרימת דם בכיוון כפות הרגליים במקום לכיוון הלב. הביטוי הקליני הוא כאבים ונפיחות ברגליים, במיוחד לאחר עמידה ממושכת או פעילות גופנית.

ד"ר איליה גולדין, מנהל היחידה לכירורגיית כלי דם, הוסיף: "הידע הקיים היום לא מאפשר עדיין תיקון שסתומים אלה והבעיה נפתרת רק כאשר 'מנטרלים' אותם. בעבר נהגו לשלוף את הורידים הפגועים בניתוח שדרש הרדמה, היה כרוך בהחלמה ארוכה והשאיר צלקות. בשנים האחרונות התפתחו שיטות חדשות, פחות חודרניות המאפשרות ניתוח קל (זעיר פולשני) בהרדמה מקומית עם החלמה מהירה וקלה, המבוססים על סגירת הוריד באמצעות לייזר, גלי רדיו או קיטור. גישה טיפולית חדשה מאפשרת סגירת הוריד גם באמצעות אבלציה".

הטיפול החדשני המוצע, כאמור, מייתר את הניתוח את הצורך בגרב אלסטית לאחר הניתוח, נמסר מבית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  דליות,  ניתוח,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  ד"ר איליה גולדין,  ד"ר אדם פרקש,  VenaSeal
תגובות