חדשות

"שיבא": מכשור מתקדם איפשר אבלציה מורכבת עקב הפרעת קצב חדרית

הצריבה בוצעה בהצלחה בחולה מורכב, מסר בית החולים, לאחר שימוש במכשיר ה-IMPELLA, המוחדר כצנתר ומתפקד כמשאבה השואבת את הדם מתוך החדר השמאלי ומזריקה אותו לאאורטה

המרכז הרפואי "שיבא" הודיע אתמול (א') כי בוצע אצלו לראשונה הליך רפואי מתקדם הכולל אבלציה (צריבה) עקב הפרעת קצב חדרית מסובכת. המטופל הוא חולה בסיכון גבוה וההליך נעשה תוך שימוש במכשיר עזר זעיר-פולשני מסוג IMPELLA.

בית החולים מסר, כי המטופל סובל מגיל צעיר מאי ספיקת לב קשה ומתפקוד ירוד של החדר השמאלי על רקע הפרעות קצב חדריות. הוא עבר כבר כמה ניסיונות צריבה אך נותר עם תפקוד ירוד של החדר השמאלי ופעימות חדריות מרובות.

ד"ר איל נוף (צילום: "שיבא")

בעקבות מצבו, הוחלט על צריבה נוספת, תוך תמיכה בלב הכושל. בדרך כלל הפרוצדורה הזאת נעשית תוך שימוש ב-ECMO בחדר הצנתורים והיא מצריכה צוות ניתוחי לב וטכנאי מכונת לב-ריאה. הפעם נעשה שימוש במכשיר ה-IMPELLA, המוחדר בצורה פשוטה דרך עורק המפשעה לתוך הלב הכושל, ומספק לו את התמיכה הנדרשת. זהו צנתר בודד המתפקד כמשאבה השואבת את הדם מתוך החדר השמאלי ומזריקה אותו לאאורטה ומספקת תפוקת לב של שלושה ליטרים וחצי לדקה.

בפעולה משולבת של צוות המכון להפרעות קצב ויחידת הצנתורים הוחדר הצנתר לחדר השמאלי בתהליך שאפשר אבלציה מוצלחת. את האבלציה ביצע ד"ר אייל נוף, מנהל השרות לאלקטרופיזיולוגיה פולשנית, יחד עם ד"ר יונתן כהן, רופא מרדים. מכשיר האימפלה נתן את "השקט" הנדרש לצוות כדי לבצע פעולת צריבה מורכבת בחולה קשה ללא כל רזרבה, מסר בית החולים.

פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים, מסר: "השימוש במכשיר האימפלה בפעולות בסיכון גבוה בחדר הצנתורים הוא בגדר פריצת דרך ביכולות שלנו לטפל בחולים מורכבים, הן כשמדובר בהפרעות הקצב והן בצנתורים כליליים ובפעולות צנתוריות במחלות מסתמי הלב".

ד"ר נוף הוסיף: "שיתוף הפעולה בין הצוותים השונים במכון הלב מאפשר ביצוע פעולות מורכבות גם בחולים מורכבים ולא יציבים. שיתוף הפעולה עם המצנתרים איפשר פעולה מורכבת של צריבת הפרעת הקצב מסכנת החיים – כאשר אנחנו שואפים שתיתן הזדמנות להתאוששות בפעולת הלב, כעת כשהוא ללא הפרעות קצב. השימוש באימפלה אפשר אבלציה ממושכת ומורכבת הן בתוך הלב והן במעטפת החיצונית שלו".

נושאים קשורים:  חדשות,  אבלציה,  IMPELLA,  ניתוח,  חדשנות,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות