חדשות

פרופ' מיכאל גליקסון יעמוד בראש מרכז קרדיולוגי-כירורגי חדש ב"שערי צדק"

"בכוונתנו להיות שחקן מוביל לא רק בליגה העירונית אלא גם בליגה הלאומית", אמר פרופ' גליקסון, שניהל קודם לכן את המרכז להפרעות קצב ב"שיבא"

פרופ' מיכאל גליקסון, מנהל מרכז הלב המשולב ב"שערי צדק", עמד בראש הוועדה. "מסמך בעל חשיבות רבה, מדויק ואמין". צילום: דוברות "שערי צדק"

המרכז הרפואי "שערי צדק" חנך באחרונה מרכז משולב קרדיולוגי-כירורגי, שבראשו עומד פרופ' מיכאל גליקסון. פרופ' גליקסון ניהל קודם לכן את המרכז להפרעות קצב, והיה המשנה למנהל מרכז הלב, במרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר. כמו כן כיהן כנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל.

בית החולים מסר, כי המערך הקרדיולוגי ב"שערי צדק" הוא הגדול בירושלים. הגדלת פעילותו, פתיחת תחומי פעילות חדשים ושילובה של המחלקה לכירורגית לב-חזה במרכז הלב, "הוא אחד מיעדי הפיתוח של הנהלת בית החולים. המטרה היא לתת מענה מקצועי מקיף וכולל - תחת קורת גג אחת".

פרופ' גליקסון הוא יליד ירושלים, בן 60, נשוי + 3, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. הוא התמחה ברפואה פנימית ב"הדסה" עין כרם ואת התמחותו בקרדיולוגיה עשה במכון הלב ב"שיבא". פרופ' גליקסון השלים התמחות-על באלקטרו-פיזיולוגיה ובקיצוב לב ב-"מאיו-קליניק" שבמדינת מינסוטה, בארה"ב. במוסד יוקרתי זה יצר קשרי מחקר ושיתופי פעולה עם טובי החוקרים - המתקיימים עד היום.

בשובו לישראל מונה כאחראי על תחום האלקטרו-פיזיולוגיה והקוצבים במרכז הרפואי "שיבא" ובהמשך מונה למנהל המרכז להפרעות קצב שם.

פרופ' גליקסון חבר בוועדות שונות של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה, יו"ר התכנית המדעית של EUROPEAN HEART RHYTHM ASSOCIATION משנת 2013 ונשיא משותף של הכנס הבינלאומי להפרעות קצב המתקיים בישראל מדי שנתיים.

בנוסף, הוא חבר מערכת במספר כתבי עת מקצועיים בתחומו. הוא פירסם עד כה למעלה מ-200 מאמרים מדעיים ויותר מ-400 תקצירים בכנסים. תחומי המחקר שלו כוללים בין היתר קיצוב-לב ושימוש בדפיברילטור, אבלציות ותסמונות גנטיות של הפרעות קצב ועוד. במהלך השנים שימש פרופ' גליקסון מזכיר ויו"ר החוג לאלקטרופיזיולוגיה ומזכ"ל האיגוד הקרדיולוגי. בין השנים 2015 ל-2017 כיהן, כאמור, כנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל.

פרופ' גליקסון אמר כי רואה במרכז הלב החדש על כלל תחומי ההתמחות הקיימים והחדשים בו, "פלטפורמה שתאפשר מרחב טיפולי מקיף יותר והרחבת הפעילות ברפואת הלב לא רק לתושבי ירושלים אלא גם לחולים שיגיעו מכל רחבי הארץ".

תחומי המומחיות שעליהם ישים דגש, ציין, יכללו בין היתר שיפור הנגישות של תושבי ירושלים לטיפול מידי בצנתור בעת אוטם שריר הלב, תיקון מסתמים בצנתור, טיפולים מתקדמים באי ספיקת לב, הרחבה של ניתוחי הלב במרכז הרפואי, הכנסת שימוש בכירורגיה רובוטית וזעיר פולשנית וכירורגיה לאי ספיקת הלב - וכמובן הגדלה וביסוס מרכז המומחיות בתחום התמחותו האישית: צריבה של הפרעות קצב מורכבות, השתלה והוצאה של מערכות קוצבים מורכבות.

"אני גאה להצטרף למערך המוביל בירושלים ומקווה לקדמו לשיאים חדשים יחד עם הצוות המצוין שלו", הוסיף פרופ' גליקסון. "בכוונתנו להיות שחקן מוביל לא רק בליגה העירונית אלא גם בליגה הלאומית".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  פרופ' מיכאל גליקסון,  הפרעות קצב
תגובות

בהצלחה!!!!!! יישר כוח!!!!

11.12.2017, 12:03

ברכותי לפרופסור גליקסון לרגל המינוי . אין ספק שזהו מינוי של win-win בו מתברכים 2 הצדדים. ישר כוח מיקי.