חדשות

חדר צנתורים חדש נחנך במרכז הרפואי "סורוקה"

לדברי בית החולים, מדובר בחדר צנתורים מהמשוכללים והמודרניים ביותר בעולם; בית החולים גם הודיע על רכישת ארבעה מכשירי אקו מתקדמים למערך הקרדיולוגי

חדר הצנתורים החדש ב"סורוקה" (צילום: "סורוקה")

במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע נחנך בשבוע שעבר חדר צנתורי-לב חדש, וכן ארבעה מכשירי אקו מתקדמים. פרופ' אהוד דודסון, מנהל "סורוקה", ציין כי המערך הקרדיולוגי שודרג משמעותית, כשהצטייד בטכנולוגיות החשובות ביותר בתחום הקרדיולוגיה הפולשנית הנדרשת לבית חולים.

פרופ' דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים, ציין כי יחידת הצנתורים זכתה לחדר פעולות חדש, מהמשוכללים והמודרניים ביותר בעולם, ומעבדת האקו קיבלה ארבעה מכשירים חדשים - גם הם מהטובים מסוגם. "זו קפיצת מדרגה גדולה מאד מבחינה טכנולוגית ובעלת חשיבות רבה למערך הקרדיולוגי", אמר.

ד"ר קרלוס כפרי, מנהל יחידת הצנתורים, הוסיף: "עד לפני כמה שנים, הטיפול בצנתור התרכז בעיקר בהרחבת העורקים הכליליים. כיום אנחנו מסוגלים גם להרחיב מסתמים ולהשתיל מסתמים תותבים באמצעות צנתור. חדר הצנתורים החדש מאפשר לבצע פעולות רפואיות בתנאים מקסימליים".

רכיב מרכזי במערכת החדישה מאפשר תמונה איכותית הנדרשת לביצוע הפרוצדורות. רמת הקרינה במכשיר החדש נמוכה יותר לעומת הדור הקודם. בנוסף, יש לרופאים אפשרות להזיז את המערכת ואת שולחן הצנתורים לכל הכיוונים, מה שמקל על הובלת המטופל והשכבתו לפני הטיפול.

ד"ר נועה ליאל, מנהלת יחידת האקו, ציינה כי המכשירים החדשים שהוכנסו לשימוש מאפשרים הדמיה בשיטות חדשניות כמו אקו תלת ממדי ו-STRAIN. "תוכנת התלת ממד מאפשרת הבנה מרחבית של מבנים בלב ומשפרת את יכולת האבחון", ציינה.

נושאים קשורים:  חדשות,  צנתור,  המרכז הרפואי "סורוקה",  מכשירי אקו,  פרופ' אהוד דודסון
תגובות