חדשות

החשבת הכללית ובכירים במשרד האוצר ביקרו במרכז הרפואי "רמב"ם"

בהודעה שפירסם "רמב"ם" נכתב, כי המשלחת ביקרה בחדר המיון ובמבנים החדשים, הכוללים את בית החולים התת-קרקעי לשעת חירום ובית החולים החדש לסרטן שייפתח בסוף השנה

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ומנהל "רמב"ם, פרופ' רפי ביאר (צילום: אילוסטרציה)

הנהלת המרכז הרפואי "רמב"ם" הציגה בשבוע שעבר לפני החשבת הכללית של משרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, נתונים לפיהם בית החולים סובל מקשיים תקציביים, ומתקציב קטן מהנדרש בהשוואה לבתי חולים אחרים בישראל.

עבאדי-בויאנג'ו הגיעה לרמב"ם יחד עם בכירים נוספים ממשרד האוצר הממונים על תקציבי מערכת הבריאות והביטוח הלאומי, על פי הזמנת מנהל המרכז הרפואי, פרופסור רפי ביאר.

לדברי בית החולים, הביקור כלל סיור מקיף, שבו קיבלו האורחים תמונת-מצב של הנעשה בחדר המיון "ועל העומסים, הצפיפות והתורים הלא סבירים הקיימים, למשל, במערך טיפולי היום במכון הקרינה האונקולוגי בבית החולים". את ההסברים העניק מנהל המכון, פרופסור רון אפלבוים.

בית החולים מסר, כי לפני האורחים הוצגו הצרכים המימוניים הנדרשים כדי להשלים את בניין האונקולוגיה החדש, שהוקם עד כה רק מכספי תרומות

כמו כן, ביקרה משלחת האוצר במבנים החדשים בקמפוס המערבי של בית החולים – בבית החולים החדש לסרטן שייפתח בסוף השנה ובבית החולים התת-קרקעי לשעת חירום.

בית החולים מסר, כי לפני האורחים הוצגו הצרכים המימוניים הנדרשים כדי להשלים את בניין האונקולוגיה החדש, שהוקם עד כה רק מכספי תרומות, והתכניות לקידום בית החולים למחלות לב ומגדל התגליות הרפואיות, "שייתן מענה לצורך האדיר במקום למחקר ולחיזוק התעשייה המקומית והגלובלית תוך חיבור הדוק של רמב"ם עם הטכניון ותעשיות הביו-טק באזור הצפון", מסר בית החולים.

פרופסור ביאר אמר: "אני רואה בביקור במתחמי הפרויקטים התשתיתיים המתקדמים ברמב"ם חשיבות גדולה, מאחר שרו"ח עבאדי-בויאנג'ו נדרשת לעסוק רבות באישורים תקציביים של הפרויקט ובחשיבה עתידית כיצד לעזור לפתח ולבנות. אני מעריך מאוד את העובדה שהגיעה אישית לכאן כדי לראות מקרוב במה המדובר. אני מאמין שהיא גם התרשמה מהחשיבות האסטרטגית למדינת ישראל, הטמונה בפרויקט מסוג זה, חשיבותו ברמה הלאומית והבינלאומית כתוצאה מהשילוב שבין הצרכים הרפואיים והחזית הטכנולוגית והמדעית".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד האוצר,  החשבת הכללית,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  מיכל עבאדי-בויאנג'ו
תגובות