חדשות

מחלקת א.א.ג ב"רמב"ם" אושרה כמרכז להשתלמות קלינית ע"י הפדרציה העולמית של איגודי ראש-צוואר

בראש המחלקה עומד פרופ' זיו גיל; במסגרת תוכנית ההשתלמות של הפדרציה העולמית מגיעים רופאים מכל העולם להתנסות קלינית פעילה במרכז

מחלקת אף-אוזן-גרון וניתוחי ראש-צוואר במרכז הרפואי רמב"ם נבחרה על ידי הפדרציה העולמית של איגודי ראש-צוואר כמרכז מאושר להשתלמות קלינית.

במסגרת תוכנית ההשתלמות של הפדרציה העולמית מגיעים רופאים מכל העולם להתנסות קלינית פעילה במרכז. כיום, 30 מרכזים רפואיים, ביניהם רמב"ם, עברו בדיקה קפדנית והוכרו כמובילים בתחום.

פרופ' זיו גיל (צילום: "רמב"ם")

פרופ' זיו גיל (צילום: "רמב"ם")

פרופ' זיו גיל, מנהל המחלקה ברמב"ם, בעל תואר PhD במדעי המוח מאוניברסיטת בן גוריון, חזר מארה"ב לפני למעלה מחמש שנים שם ביצע תת-התמחות בכירורגיה אונקולוגית של גידולי ראש וצוואר בממוריאל סלואן-קטרינג בניו יורק.

בהמשך עבר פרופ' גיל השתלמות של מספר חודשים בבית החולים של אוניברסיטת פיטסבורג האמריקנית, בכירורגיה אנדוסקופיה של גידולי בסיס הגולגולת. עם שובו לישראל, מונה למנהל היחידה לניתוחי ראש וצוואר בבית החולים "איכילוב" בתל-אביב, ומשם הגיע לרמב"ם.

בנוסף, הקים פרופסור גיל את המעבדה לחקר יישומי של סרטן במימון בית החולים ובסיוע קרנות חיצוניות. במעבדה ברמב"ם עובד צוות של 7 חוקרים כולל דוקטורנטים, פוסט-דוקטורנטים, סטודנטים ומתמחים ברוטציה של מדעי היסוד. היא ממומנת במלואה באמצעות מענקי מחקר, ביניהם מגופים שונים כמו ISF, BSF, ICRF, משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן.

עד היום פירסם פרופ' זיו גיל למעלה מ-100 מאמרים בעיתונות הבין-לאומית ויותר מ-20 פרקים בספרים ובאנציקלופדיות לרפואה. הוא מוזמן קבוע לכנסים בין-לאומיים ובאחרונה מונה כעורך בעיתון לכירורגית בסיס הגולגולת ולעיתון האקדמיה האמריקאית לא.א.ג וניתוחי ראש וצוואר.

עד היום ביצע פרופ' גיל אלפי ניתוחים של בלוטת התריס, כריתה של גידולים בחלל הפה וגידולי בלוטות הרוק. לצד ניתוחים אנדוסקופים של בסיס הגולגולת ומעביר בנושאים אלו קורסים באירופה ובארה"ב. בין היתר הוא גם עוסק בפיתוח שיטות ניתוחיות חדשניות לשם שיפור איכות החיים בחולים שעברו ניתוחים של גידולי ראש וצוואר.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  פרופ' זיו גיל,  א.א.ג.,  ניתוחים,  בלוטת התריס,  הפדרציה העולמית של איגודי ראש-צוואר
תגובות