חדשות

מינויים חדשים לשני רופאים במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה

ד"ר יואב לייסר נבחר לגזבר האיגוד הישראלי לכירורגיית פה ולסת, וד"ר לירן לוין נבחר לעורך משנה של כתב העת של הפדרציה הדנטלית העולמית

בית החולים רמב"ם (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים רמב"ם (צילום: ויקיפדיה)

שני רופאים בכירים במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה מונו באחרונה לתפקידים ציבוריים. ד"ר יואב לייסר, רופא בכיר במחלקת כירורגית פה ולסת, נבחר לגזבר האיגוד הישראלי בתחום זה; ד"ר לירן לוין, מנהל תחום המחקר בבית הספר לרפואת שיניים, נבחר על-ידי הפדרציה הדנטלית העולמית (FDI) כעורך-משנה לכתב העת המקצועי של הארגון.

Yoav

ד"ר יואב לייסר (צילום: פרטי)

ד"ר לייסר הוא בעל תואר כפול – רופא שיניים ובעל תואר שלישי בביולוגיה מולקולארית. הוא סיים את לימודי רפואת השיניים (DMD) ואת הדוקטורט (PhD) באוניברסיטה העברית ובבית החולים "הדסה עין כרם". הוא משמש מרצה ומדריך סטודנטים לרפואה (פרה-קליני וקליני) בפקולטה לרפואה בטכניון. בנוסף, הוא מנהל המעבדה לחקר סרטן הפה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות ומדריך סטודנטים לתואר .M.Sc.

ד"ר לייסר עוסק בכירורגיה אונקולוגית של גידולים שפירים וממאירים באזור הראש והצוואר וכן בניתוחים מכינים לשיקומי לסתות ובכירורגיה שיקומית. בנוסף סיים ד"ר לייסר תכנית התמחות ברמב"ם. פוסט-דוקטורט ביצע במכון לחקר כלי הדם והסרטן, במעבדתו של פרופסור ישראל ולודבסקי, כאשר הוא מתמקד בתפקידו הפרוגנוסטי של גן ההפראנז בסרטן הפה. על סמך מחקריו הוזמן לעשרות כנסים מדעיים בעולם בתחום התמחותו.

ד"ר לוין נבחר כעורך המשנה של כתב העת The international Dental Journal, יחד עם עוד שלושה עמיתים בחו"ל. הוא קיבל על עצמו את התפקיד בעקבות פניה ממנכ"ל ה-FDI והעורך הראשי החדש של כתב העת הפדרציה העולמית הדנטלית מאגדת את ארגוני רופאי השיניים בעולם.

בחירת המשנה לעורך מישראל מבוססת על ההכרה בנחיצות בעל תפקיד כזה שייצג רפואת שיניים באמריקה, אסיה, אירופה והמזרח התיכון/אפריקה.

ד"ר לירן לוין (צילום: פרטי)

ד"ר לירן לוין (צילום: פרטי)

ד"ר לוין משמש כרופא בכיר במחלקה לפריודונטיה והוא גם מרצה בפקולטה לרפואה של הטכניון. בנוסף, משמש כפרופסור אורח באוניברסיטת "הרווארד" בבוסטון. הוא בוגר בהצטיינות של רפואת שיניים באוניברסיטת תל-אביב וכן בוגר תכנית ההתמחות בפריודונטיה בבית הספר להתמחויות ברפואת שיניים ברמב"ם. הוא חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ובאיגוד לפריודונטיה ואוסיאואינטגרציה; בפדרציה האירופית לפריודונטיה ובאיגוד הבינלאומי למחקר דנטלי. בנוסף, הוא גם בעל רישיון מטעם משרד הבריאות לעסוק בהיפנוזה רפואית וחבר באגודה הישראלית להיפנוזה.

עד כה פירסם למעלה מ-150 מאמרים על מחקרים בספרות המקצועית הבינלאומית. בנוסף לתפקיד החדש הוא גם עורך משנה (Associate Editor) ב-Quintessence International וחבר מערכת בעיתונים בינלאומיים אחרים בתחום. באחרונה מונה ד"ר לוין גם כיו"ר ועדת האתיקה והמחקר הדנטלי של האיגוד הבינלאומי למחקר דנטלי.

תחומי המחקר העיקריים של ד"ר לוין, שעליהם הוא מרבה להרצות בכנסים בחו"ל, כוללים מאפייני הצלחה וכישלון של שתלים דנטליים, מחלות פריודונטליות וטראומה דנטלית.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  האיגוד הישראלי לכירורגית פה ולסת,  מחקר דנטלי
תגובות