פותח בשיבא

הסכם לשימוש בטכנולוגיה שפותחה ב"שיבא" להשתלת מסתם מיטרלי בצנתור

לדברי פרופ' אהוד רענני מ"שיבא", שהיה שותף לפיתוח השיטה, "השתלת מסתם מיטרלי תותב בצנתור במקום בניתוח לב פתוח מהווה היום את אחד האתגרים הגדולים בתחום הקרדיולוגיה"; ההסכם נחתם עם חברת Edwards Lifesciences

פרופ' אהוד רענני, מנהל אגף הלב, חזה וכלי דם ב"שיבא". צילום: "שיבא"

החברה הבינלאומית לציוד רפואי "אדוארדס" (Edwards Lifesciences) קיבלה את הרישוי להשתמש בטכנולוגיה חדשנית להשתלת מסתם מיטרלי בצנתור, שפותחה במרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר. ההסכם עם החברה, הכולל זכות לרישיון לא בלעדי להשתמש בפטנט, נחתם בשבוע שעבר. מטעם "שיבא" חתם עליו פרופ' שלמה נוי, סמנכ"ל למחקר ופיתוח.

את הטכנולוגיה החדשנית פיתחו - וממשיכים לשכלל - מנתח הלב פרופ' אהוד רענני, המשמש כמנהל מרכז הלב בבית החולים "שיבא", ד"ר בוריס אורלוב, מנתח לב בכיר במחלקה לניתוחי לב והמהנדס עודד מאירי. התמלוגים שיתקבלו מההסכם ישמשו להשלמת פיתוח הטכנולוגיה.

איור הממחיש את השיטה:
21

פרופ' רענני: "אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו תפתור את רוב הבעיות הטכנולוגיות הקשורות להשתלה כזאת"

פרופ' רענני מסר: "השתלת מסתם מיטרלי תותב בצנתור, במקום בניתוח לב פתוח, מהווה היום את אחד האתגרים הגדולים בתחום הקרדיולוגיה. לעומת השתלה בצנתור של המסתם האאורטלי המצוי בין החדר השמאלי בלב לאבי העורקים, שכיום הוא כבר אפשרי לחולים שעבורם ניתוח לב פתוח הוא הליך בסיכון גבוה, אזי השתלה בצנתור של המסתם המיטרלי המצוי בין הפרוזדור השמאלי לחדר השמאלי בלב - לא היתה אפשרית.

"מספר חברות בין-לאומיות עוסקות מספר שנים בניסיונות פיתוח מסתם שכזה, אבל עדיין אין מוצר מסחרי. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו תפתור את רוב הבעיות הטכנולוגיות הקשורות להשתלה כזאת".

פרופ' נוי הוסיף: "הייחודיות והחזקה של המרכז הרפואי 'שיבא' באה לידי ביטוי ביכולת שלנו לאתר צרכים רפואיים של מטופלינו ולפתח עבורם את הפתרונות המדעיים והטכנולוגיים. הידע של מיטב המומחים הנמצאים ב'שיבא' מתורגם לתרופות, בדיקות, מכשור טכנולוגי – והוא חוזר למטופל כפתרון יישומי למצבו. ההסכם שנחתם מוכיח שוב כי 'שיבא' הוא שחקן משמעותי העומד בחזית החדשנות הרפואית הבינלאומית".

נושאים קשורים:  חדשות,  הסכם מסחרי,  חברת המכשור הרפואי אדוארדס לייפסיינס,  Edwards Lifesciences,  צנתור,  פיתוח,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות